Koulumuistoja

Kävin ylä asteen Nastolassa, tarkemmin sanottuna männistön koulussa. Voi sitäkin nuoruus aikaa. Pääsin peruskoulusta vuonna 93, elikkäs noin 30 vuotta sitten. Siinä oli sitten muutama vuosi välissä kunnes aloitin ammattikoulun lahdessa vipusenkadulla. Muistan sen päivän kun koulu alkoi. Pääsin ammattikouluun peruutuspaikalle, ruokapalvelujen perustutkintolinjalle. Olin silloin todella ujo ja arka, en oikein uskaltanut kellekkään mitään sanoa. Kolme vuotta koulu kesti ja sitten olin valmis suurtalouskokki. No eipä siinä paljoa ruokaa osannut valmistaa, oli jotenkin todella onneton olo. Vuodet vierivät ja menin 2009 ensimmäisen kerran avioon. Sitä onnea ei kuitenkaan ikuisuuteen kestänyt. Liitto päättyi 2015 eroon. Tuli vuosi 2017 ja menin uudestaan naimisiin. Häät olivat hyvin pienimuotoiset vain minä ja mieheni ja muutama todistaja maistraatista paikalla. Nyt ollaan 7 vuotta oltu yhdessä. Elämäämme tuli kuitenkin hetkellisesti varjostamaan pieni kriisi, muitta nyt olemme lähentyneet uudelleen. En lähde nyt tarkemmin syitä tähän kriisiin kertomaan. Viime syksynä elokuussa sain merkonomi tutkinnon valmiiksi ja palasin vanhan työni ääreen takaisin mutta vain hetkeksi. Sain välissä uuden työn, mutta se loppui ennen kuin kunnolla pääsin vauhtiin saakka. Nyt etsiskelen uusia uria ja olen entistäkin vahvempi ja yhtä kokemusta rikkaampana kohti maalia. Työkavereita ja joitakin vanhoja koulukavereitani olen kaivannut, mutta en niinkään työtehtäviäni, vaikka asiakaspalvelu on edelleen se mun juttu ja tulee olemaan



                                                                  

Kommentit

Suositut tekstit